Statisticile privind video marketingul sunt aproape înfricoșătoare. Viteza cu care clipurile video influențează marketingul și mai ales deciziile clienților, te fac să te întrebi de ce nu faci încă video marketing.

Statisticile arată că procesăm de 60 000 de ori mai repede o informație video decât un text. Content marketing înseamnă astăzi nu doar oferirea de conținut text ci și de conținut video.

Dacă încă te mai gândești ce poate face video marketingul pentru tine, mai jos regăsești 10 motive pentru care trebuie să faci video marketing.

1. Crești angajamentul clienților și potențialilor clienți facând video marketing.

Simplul cuvânt ”video” în subiectul unui e-mail crește cu minim 10 % rata de deschidere a e-mailurilor. Rata de click în e-mail, dacă oferi video, poate crește și cu 200%. Practic, atunci când ai conținut video pe care-l promovezi, șansa ca mesajul tău să ajungă la publicul țintă crește.

2. Generezi emoție și încredere făcând video marketing.

Videoul este ocazia perfectă pentru client de a intra în contact cu tine, cu firma și produsele tale înainte de a face o achiziție. Într-o lume în care clienții au devenit din ce în ce mai sceptici, ei preferă să achiziționeze de la cei pe care îi cunosc deja. Exceptând contactul direct, soluție mai bună decât video-ul nu există.

3. Prin Video Marketing crești numărul de clienți.

Un video în pagina de prezentare crește cu până la 97% intenția de cumpărare. De asemenea,90% din consumatori declară că procesul de luare a deciziilor de achiziție este influențat de videouri. Evident, depinde de la domeniu la domeniu, însă oricât de ”neaplicabil” ar fi pentru domeniul tău, este bine să te mai gândești și să testezi.

4. Crești și menții clienții.

Video-ul servește cel mai bine câștigării de noi clienți. Video-ul este modalitatea preferată a clienților de a interacționa cu brandul tău. Video-ul este acela care servește cel mai bine entuziasmul lor, îl generează, îl menține și îl amplifică. Știm foarte bine că promotorii cei mai buni ai unui brand sunt clienții. Atunci când îți gândești strategia de marketing, nu ar trebui sa lipsească componenta video.

5. Faci marketing educațional cu impact.

Marketing educațional se poate face în mai multe feluri, iar video-urile sunt metoda cea mai la îndemână. Când îi înveți ceva, oamenii apreciază mult mai mult decât atunci când încerci să le vinzi. Marketingul de modă veche de tipul ”cumpără, cumpără, cumpără!” nu mai funcționează. Acum avem o trecere de la vânzare consultativă la instruirea clientului (marketing educațional).

6. Transformi privitorii în fani și apoi în clienți.

Dacă ar fi să rezum la o singură formulă ce influențează un om să cumpere sau nu de la tine sau de la compania pe care o reprezinți, aș spune așa: Este mai probabil ca oamenii să cumpere de la tine dacă te știu, dacă te plac și dacă au încredere. Nu există în acest moment, în marketing, o variantă mai puternică decât realizarea de video-uri. Un video bun ajută ca oamenii să afle de tine (să te știe, să te placă și să aibă încredere). Practic, potențialii clienți îi transformi în fani și apoi în clienți.

7. Ești actual și folosești eficient resursele (râmâi în joc).

Dacă te interesează cât de cât marketingul, nu poți să nu fii actual. Clienții tăi sunt online și se uită la videouri. Câteva cifre: în 30 de zile upload-ul de video pe internet depășește tot ce s-aprodus în televiziune în total, în ultimii 30 de ani. Timpul petrecut pe Instagram în vizionarea de videouri a crescut în ultimele 6 luni cu 40%. Webinariile sunt cel mai eficient instrument de adunat contacte și de generat vânzări, 1/3 din timpul pe care un om îl petrece pe internet îl reprezintă vizionarea de videouri online.

8. Pentru că este ieftin să faci video marketing.

În trecut era greu să produci un video. Acum se poate face un video și cu un telefon, și nu glumesc. Dacă nu vrei ceva profesionist, poți să faci un video cel puțin decent cu un telefon. Oricum, și dacă apelezi la un specialist sau ai tu o cameră de filmat rezonabilă, poți face video-uri care să întrunească condițiile pentru a fi postate în online. Este important în primul rând să ai un sunet bun, să fie un video autentic, să ai un content bun și cu siguranță va fi în regulă. Dar dăcă vrei rezultate bune, va trebui să apelezi la un profesionist.

9. Pentru că poți.

Știu că acest argument ar putea să ți se pară ciudat, însă dacă poți, dacă este simplu, de ce să nu o faci. Acesta este viitorul. Dacă vrei rezultate nu mai aștepta, fă video marketing!

10. Pentru că competitorii tăi o fac deja.

Sunt statistici care arată că peste 90 % din cei care văd videourile pe telefon le share-uiesc mai departe. Acum întrebarea este simplă: acești utilizatori vor share-ui videourile tale sau ale concurenței tale? Și mai simplu: Clienții tăi se uită/ se vor uita la videourile tale sau ale competiției tale?