Un titlu oarecum ciudat și paradoxal. De ce ai promova o afacere care are deja succes!?! Pentru că o afacere de succes o definim de obicei ca pe o afacere care produce bani și rareori ca pe o afacere care și-a atins potențialul maxim. Există nenumarate afaceri care au o cifră de afaceri consistentă dar care stagneaza din punct de vedere al cotei de piață sau al ritmului de creștere. Acest lucru le face vulnerabile în fața competitorilor agresivi care sunt dispuși să apeleze la orice unealtă disponibilă pentru a recupera diferența și pentru a domina piața în viitorul apropiat.

Cand NU trebuie să-ți faci reclamă?

  1. Daca exista orice fel de problema la nivel de produs, plasament, pret sau personal, promovarea nu le poate rezolva (vom vorbi despre cei 4P întrun articol viitori). Chiar dacș campania va avea efecte, acestea vor fi mici și nu vor justifica costurile. Dacă există probleme cu un produs sau serviciu, consumatorul poate fi pacălit să-l încerce prin promovare doar o singură dată, iar apoi dacă nu este satisfăcut de achiziție va crea o reputație proastă firmei, ceea ce va afecta vânzările. Reputația proastă va persista în timp, chiar și atunci când problemele produsului sunt rezolvate.
  2. Daca suma cheltuită pe reclame este mai mare decât suma câștigată în urma vânzărilor noi aduse. În această categorie intră firme care vând produse ieftine cu marja mică de profit și le vând doar pe plan local. Pentru astfel de situații există alternative ieftine rentabile precum flyere, panouri la intrarea în magazin sau mici campanii online locale pentru a le aduce la cunoștința oamenilor de existența firmei. Aceste firme în schimb nu trebuie să excludă opțiunea de branding deoarece este o investiție bună care poate aduce beneficii mari pe termen lung.
  3. Dacă vinzi online și nu ai un site bine pus la punct. De multe ori decizia de cumpărare se produce pe site în funcție de aspectul acestuia, de viteza de încărcare a paginilor, de simplitatea procedurii de cumparare, de încrederea și profesionalismul transmis, etc. Un site prost poate fi catastrofal pentru o afacere care își desfășoară activitatea online. O campanie de promovare va aduce trafic pe site, dar dacă cei care ajung acolo nu cumpără, aceasta a fost în zadar.

 

Cand trebuie să-ți faci reclamă?

Răspunsul la întrebarea aceasta este simplu. Dacă firma nu are probleme de produs, preț, plasament sau personal și nu se încadrează întruna din cele 3 categorii de mai sus, atunci o campanie de promovare va avea doar efecte pozitive.

 

Acest articol l-am creat pentru antreprenorii care doresc să-și optimizeze afacerea sau să o crească la următorul nivel prin parcurgerea mixului de marketing de la produs până la promovare, întrucât noi vă putem ajuta cu explicații și sfaturi la fiecare pas, realizând pentru tine și afacerea ta un mediu vizual bogat și o poveste convingătoare pentru clientii tăi.

Totodată prin acest articol și prin consultanța pe care o oferim vrem să-l ajutăm pe antreprenor să ia decizii cât mai calculate și să facă investiții cât mai bune acolo unde este într-adevăr nevoie.

Să presupunem că deții o afacere. Domeniul este irelevant în acest punct al discuției. Să mai presupunem că afacerea a trecut cu bine de perioada de început și acum are un flux relativ constant de clienți, o cifra de afaceri rezonabilă și un profit decent, dar cu toate astea simți că nu e la potențialul ei maxim. Cum se analizează o astfel de situație pentru a identifica problema care ține afacerea în loc și cum se poate rezolva?

Ca să analizăm o astfel de situație trebuie să ne uităm foarte atent la cei 4 P din mixul de marketing: produs, preț, plasament, promovare. Totodată, mai putem adăuga încă 3P: proba (dovada) fizică, personalul și procesul.

Dar despre toate acestea vom discuta întrun articol viitor.