COPYWRITING

Ce este „copywriting”?
Copywriting-ul este, în esență, crearea de cuvinte și sintagme pentru a vinde mai bine. Să spunem că ai o companie care are o pagină web în care 1 din 100 de vizitatori cumpăra ceva. Dacă ai fi fost un copywriter, ți-ai da seama cum să faci ca 5 dintre acești 100 de oameni să cumpere ceva. Asta înseamnă de 5 ori mai multe vânzări de pe aceeași pagină Web! Un copywriter bun va înțelege cum să facă acest lucru folosind cuvintele, precum și cum să rearanjeze imagini și butoane pentru a obține mai multe vânzări. Un copywriter bun nu este doar un scriitor. Ei studiaza psihologia umana din spatele deciziilor de cumpărare.

Acum, să trecem la responsabilitățile copywriterilor și de ce sunt angajati de fapt:

Gândiți-vă la cantitatea imensă de conținut pe care o mulțime de companii trebuie să o scoată pe piata.
De exemplu o singură companie va trebui să realizeze minim o parte din următoarele activități:

• Reclamă pe televizor

• Reclamă pe internet

• Reclamă pe radio

• Broșuri pentru vânzările B2C

• Broșuri pentru vânzări B2B

• Broșuri pentru fiecare produs diferit

• Anunțuri Google

• Anunțuri Facebook

• Actualizare pagină Instagram

• Actualizare pagina Facebook

• Creare de conținut pentru site-ul web

• Creare de conținut pentru site-ul web pentru fiecare produs in parte

• Scrie comunicatele de presă

• Și lista o putem continua, continua, continua … 🙂

Într-un cuvant, copywriter-ul este parte a echipei de creație dintr-o agenție de publicitate sau full-service, care creeză materialul publicitar. Acesta, indiferent dacă este parte integranta a unei campanii sau nu, pornește de la o idee creativă care poate fi derivată pe mai multe medii (online, outdoor, TV, Radio etc.).

Copywriter-ul trebuie să țină cont de anumite criterii: target (publicul țintă), ton, mesaj, identitatea și poziția brand-ului și să poată realiza orice tip de text (de la sloganuri – propoziții scurte care descriu esența unui brand și headline-uri memorabile și originale, până la script-uri TV și spoturi radio).